Шведський блогер Фелікс Чельберг, відомий в інтернеті під іменем «PewDiePie» — найвпливовіша людина на YouTube. Йому всього 30 років, але молода людина грає в ігри, розважається і отримує мільйони – чи це не мрія кожного хлопчика? Розглянемо, скільки заробляє Пьюдипай на ютубі.
Хто він, самий популярний блогер у світі?
PewDiePie – назва каналу, зареєстрованого в 2010 році. Коли Фелікс придумував, яке ім’я дати блогу, він використовував випадкові слова, що прийшли в голову. Логіка проста: хлопець любить грати, бо перша частина Pew – транскрипція ігрового пострілу, Die – перекладається з англійської як «помри». Останній склад міг означати «пиріг», але це не так. Pie – це ім’я персонажа з My Little Pony.
Фелікс Чельберг – засновник каналу, тридцятирічний ютубер, що народився в Швеції. На даний момент блогер проживає разом з нареченою Марцией і 2 собаками у Великобританії. Фелікс не бідував і раніше: його батько був директором великої компанії, мати займала керівну посаду в IT-фірмі. Але з відкриттям «PewDiePie» хлопець став мільйонером.
Як потрапив на вершину ютуба?
Фелікс став лідером YouTube завдяки декільком факторам:
- PewDiePie створив жанр летсплеев – блогер почав знімати, як грає на комп’ютері і реагує на те, що відбувається на екрані. Шість років тому він давав інтерв’ю журналу Уол Стріт, де розповів, що так намагається «знести стіну» між глядачем і блогером. Одна з «фішок» — після відео Чельебрг б’є кулаком в об’єктив, імітуючи дружнє прощання.
- Контент орієнтований на гравців. Фелікс писав розробникам ігор, щоб отримати предрелиз першим і встигнути викласти відео раніше конкурентів. Передплатники могли оцінити проект і вирішити, чи варто витрачати гроші на покупку гри. А якщо немає можливості її придбати, то цілком реально насолодитися проходженням разом з PewDiePie.
- ролики потрапляють не тільки великі релізи, але й авторські, фанатські гри. Це оригінальна ідея, яка не зустрічалася раніше в інших блогерів. Найпопулярніші відео в цьому жанрі — Happy Wheels, додали популярності як каналу, так і самій грі.
- Лояльність передплатників. PewDiePie регулярно читає коментарі, висловлює свою думку про тренди, налагоджує спілкування з аудиторією.
- Щирість і безпосередність автора: за Феліксом не стоять великі компанії (часто з ними сорится), в роликах немає сценаріїв і операторів – лише його друзі і компанія. Автор висловлює свої думки, лається, коли йому щось не подобається, не боїться грубих жартів, може заплакати. Те, що Фелікс не соромиться своїх емоцій, і привернуло глядачів.
- Різноманітність контенту. З часом канал перестав випускати тільки летсплеи: там виходять влоги з подорожами, розмовні відео про книги, огляди на меми, підкасти і інші жанри.
- Систематичність. Протягом декількох років Фелікс викладав в день як мінімум 1 відео, навіть якщо у нього було погано зі здоров’ям або він перебував у від’їзді. Для цього ютубер записував ролики заздалегідь.
- Кликбейт. Аудиторію залучили гучні заголовки, нестандартно розкриті в самому відео.
Багато блогерів після успіху ПьюДиПая запозичили у Фелікса підхід і «фішки», але хлопець все ще залишається лідером на майданчику YouTube.
Джерела доходу
Канал існує 10 років, і велику частину цього часу є найбільшим ресурсом на відеохостингу. Кількість передплатників шокує: на квітень 2019 року аудиторія налічувала 94 мільйони. У липні 2020 року за каналом стежать понад 105 мільйонів людей. Подібна популярність не тільки робить з Фелікса світову зірку, але і служить засобом заробітку. Проаналізуємо джерела доходу.
Ігрова індустрія
Восени 2015 року Пьюдипай випустив 2-D платформер для смартфонів під назвою Legend of the Brofist. Гра розроблялася разом зі студією Outerminds.
В 2016 році вийшов безкоштовний проект Tuber Simulator з можливістю внутрішньоігровий покупки. Основна мета сюжету – повалити Фелікса з першості в YouTube. Гра стала лідером в App Store і протрималася в топі близько тижня (кількість завантажень перевищила 10 млн).
Також PewDiePie брав участь у створенні Animal Super Squad. Користувачам було потрібно перевести тварин через перешкоди.
Партнерська програма та рекламні контракти
Скільки заробляє PewDiePie на ютубі, можна судити по партнерській програмі YouTube. Хостинг інтегрує рекламу до і під час відео, за що автору контенту покладається частину від доходу. Точні цифри озвучити складно, так як статистика ніде не публікується. Однак є аналітичні сайти, які приблизний заробіток PewDiePie. Так, з партнерської програми Фелікс отримує близько 600 000 доларів в місяць. Блогер підтвердив цю інформацію на своєму стриме.
У 2012 році PewDiePie почав співпрацювати з Maker Studios (пізніше була викуплена Disney). Також блогер брав участь у просуванні ігрового блогу Polaris. Суми договорів не розголошуються, але, згідно аналітиці сайту FragHero, цінник за інтеграцію доходить до 125 000 доларів. У 2017 велика частина контрактів з великими брендами була розірвана через сумнівних висловлювань Фелікса.
Додаткові джерела
П’ять років тому PewDiePie випустив книгу «Ця книга любить тебе». Жартівливий твір висміює бізнес-мотиваторів.
Також Фелікс займається випуском одягу. У 2016 році почалося його співробітництво брендом Happy Socks. Компанія продає шкарпетки з дизайном Чельберга. Вартість пари – 14 доларів, набору – 40 доларів.
Два роки тому Фелікс зі своєю дівчиною Марцией відкрили магазин одягу Tsuki.
Також у 2017 вийшла лінійка ігрових девайсів від Razer з автографом Фелікса і його квітами.
Розміри прибутку
Те, скільки заробляє Пьюдипай в місяць на ютубі, залежить від кількості переглядів. У 2015 році канал Фелікса першим набрав 10 мільярдів глядачів. На липень 2020 року канал приніс близько 1565 мільйонів рублів. На даний момент, за підрахунками аналітиків, заробіток блогера дорівнює 7 мільйонів доларів в рік. Однак фанати з такими цифрами незгодні. На їхню думку, дохід Фелікса дорівнює 20 мільйонів доларів.
Точні суми, скільки заробив Пьюдипай на ютубі, ніде не озвучуються.
Цікаві факти
В 2016 році Фелікс Чельберг був включений виданням Time в список 100 найвпливовіших людей.
Влітку 2018 року PewDiePie розпочав «війну» з T-series, індійським медійним каналом, який випускає вирізки з фільмів. Блогер підрахував, що якщо конкурент продовжить набирати популярність, то змістить його з першого місця. Жартівлива війна, в рамках якої конкуренти змінювали один одного в лідерстві, тривала до 2019 року. Сам Фелікс заявив, що не хвилюється з цього приводу, але ця акція стала для нього одним з найвеселіших за останній час.