Яндекс створив російський аналог YouTube: особливості хостингу

Яндекс створив російський аналог YouTube: як все починалося, які можливості нового сервісу, коли був запущений, якою компанією

Відомий користувачам інтернетом сервіс «Яндекс Ефір» перетворений в аналог популярного відеохостингу youtube від Google. Сьогодні можливі не тільки перегляди відеороликів, але і завантаження своїх фільмів. Якщо цікавлять можливості оновленого сервісу, уточнюйте їх у спеціальному довіднику, який визначає порядок експлуатації. Після того, як Яндекс створив російський аналог YouTube, талановитим блогерам обіцяна всебічна підтримка від сервісу. Ефір передбачив монетизацію каналах, які набрали більше п’ятдесяти тисяч переглядів.

З чого все починалося

Гендиректор Mail.Ru у своєму інтерв’ю перед РБК заявив, що керівництво холдингу виношує плани про створення власного відеохостингу.

Зазначалося, що збільшенням показників Гугл багато в чому зобов’язаний підлеглого їй Ютубу, а його компанія поки не має прямих конкурентів міжнародного рівня.

Із заяви голови Mail.Ru виходило, що цифрові медіа і платформи поведуть боротьбу за час, проведений користувачем з ними. У пріоритеті немає прагнення за ютубом, збільшення кількості контентів, споживаних поза соціального трафіку.

Додатково зазначалося, що холдингом запущений сервіс новин Пульс, становить персональний перелік рекомендованих користувачам статей, а в перспективі заплановано реліз подібного сервісу. Назва поки тримається в секреті, але час запуску намічено, і ресурс не стане прямою копією ютуба.

А що Яндекс?

Яндекс створив російський аналог YouTube, запустивши безкоштовний хостинг в 2008 році, якому дали назву Яндекс.Відео.

Сьогодні даний сервіс вважається більшою мірою пошукачем з відеороликів – головна сторінка містить величезну кількість мультиплікаційних і художніх фільмів, серіалів, онлайн-шоу.

Якщо в сервісі і передбачався контент, створений користувачами, виявити його на стартовому майданчику досить складно.

Ютубу знадобилося багато часу на пошуки власної бізнес-моделі і розуміння потреб і запитів користувачів. Але сьогодні цей сервіс міцно зайняв лідируючі позиції в житті користувачів інтернетом, і ніякої аналог не здатний йому протистояти за кількістю відвідувачів.

Були ще спроби?

Відзначимо, що Mail.Ru не є першою компанією, яка спробувала створити російський ютуб.

Першим, хто зробив таку спробу, був відеохостинг Rutube, власним дизайном майже скопировавший діючий відеосервіс. Сьогодні на цій платформі публікуються російські реаліті-шоу та інші телевізійні передачі.

Особливість полягає в тому, що перед відвідуванням певних відеороликів доводиться залогиниваться.

Статистичні дані сервісу навіть близько не збігаються з ютубовскими, щоб між ними влаштовувати порівняння. Наприклад, кращий відеоролик у вкладці Тренди набрав не більше дванадцяти тисяч переглядів. Що стосується сервісу Гугл, то перегляди відеосюжетів починаються від ста тисяч і доходять до мільйонних аудиторій.

З’являвся на ринку і портал Smotri, на якому безкоштовно завантажувалися видеоконтенты, велися прямі трансляції, проглядалися і коментувалися вподобані відеоролики. Але незабаром сайт різко змінив сферу діяльності, ставши агрегатором роликів на порнографічну тематику.

Коли Яндекс створив аналог ютуба, зросла вірогідність того, що Mail.Ru побажає «обійти» знаменитий відеохостинг. Але шанси оперативно переманити на свою платформу блогерів і користувачів мізерно малі.